lauantai 22. elokuuta 2015

75/100 Mämmälän pitkä

H50 7,5km

K-1: Heti lähdöstä lipsahti väärälle polulle. Huomasin virheen oitis, mutta en kääntynyt ympäri vaan ajattelin koukata metsän kautta. Helpommin sanottu kuin tehty. +1 min. Tälle ei vaan voi mitään. Ykkönen menee aina pieleen. Jospa lajisääntöjä muutettaisiin niin, että K:n jälkeen tulisi 2. Ykköstä ei olisi lainkaan. Jos tämä auttaisi?

1-2: Hitaasti loikien suoraan rastille.

2-3: Kangasta pitkin tielle, sitä suoraan niin pitkälle kuin pääsi. Rankasekasotkuun ylämäkeen kontaten. Suoraan rastille.

3-4: Lyhyt väli. Männikössä ei meinannut löytyä sopivaa rakoa juosta. Kun kuvioraja erottui, näkyi rastin takana ollut iso kivi ja rastikin osui silmiin.

4-5: Polulle, sitä pari mutkaa eteenpäin ja pikku mäen oikelta puolelta suoraan rastille.

5-6: Suoraan rinteen reunaa pitkin kohti mäen koillisosassa olevaan jyrkännettä. Menin jostain syystä jyrkänteen alle, vaikka rastikivi oli selvästi jyrkänteen päällä. +1 min.

6-7: Suoraan. Selvä väli.

7-8:

Ote kartasta Korijarvi (c) Inkeroisten Terho

Suunnalla isolle avokalliolle ja siitä toiselle kalliolle. Kielletyn alueen (koivutaimikkoa) reunaa pitkin ja suunnalla alamäkeen, joka on laakea notko ja siitä kohti mäen rinnettä. Menin liian alas rinteeseen ja hukkasin itseni saniaisiin. Arvoin olenko liian vai vähän ja valitsin vähän. Väärin valittu. Menin lisää kun olisi pitänyt pakittaa vasemmalle. Vedin vielä kokonaan nurin heinän seassa kun luulin näkeväni pienen jyrkänteen. Oli siinä pieni jyrkänne, mutta sitä ei ollut kartassa. Aukon kulmaan ja siitä suunta. Ei onnistunut. Aukon kulmaan ja uusi suunta. Mäelle ylös ja vielä piti jatkaa luoteeseen tosi pitkään. Eli aukon kulma olinkin eri kulma kuin luulin. Tämä olisi onnistunut jos olisin ottanut suoraan suunnan kohti mäkeä ja sen päällä olevaa avokalliota. Turhaan lähdin kiertämään, koska mäelle oli joka tapauksessa noustava. +5 min.

8-9: Suoraan ja nappiin. Tämä taisi olla paras väli.

9-10: Suoraan suunnalla, mutta nyt alkoin jaloissa painaa.

10-11: Tielle alamäkeen, juomapiste ja täyttä laukkaa jyrkänteitä seuraten rastinotkoon joka oli melko jemmassa. Varsin hyvä väli.

11-12, 12-13, 13-14:

Ote kartasta Korijarvi (c) Inkeroisten Terho
Kaikki lyhyitä mutta vaikeita välejä. Menin todella varovaisesti ja tarkasti. 13:lta lähtö aavistus väärään suuntaan, mutta sain korjattua. Näistä yht. +1 min.

14-15: Suoraan suon yli ja kuivin jaloin. Rastille ilman ongelmia. mutta jalat ei nouse alalauteita ylemmäs.

15-16: Selvä väli polkujen kautta eteenpäin ja kiven + kapean suon kautta rastijyrkänteelle.

16-17: Hidas väli mutta tarkasti suuntaa ja kivenkolot kiertäen. Kärkeen eroa vain ja ainoastaan tällä välillä 4 sek.

17-18:Kiersin polun kautta ja jätin pusikko&ylipääsemätön suo reitinvalinnan kokeilematta tällä välillä. Pääsin rastiympyrän sisään ilman ongelmia, mutta siinä oli vieri vieressä 4 kookasta kumparetta ja rasti oli sen viimeisen juurella hitonmoisen risukasan takana (siis sieltä päin katsoessa mistä minä tulin). +1 min.

18-19: Pusikon yli sen minkä jaloista pääsi ja polulle ja sitä myöden rastille.

19-20-M:  Kaikki peliin.

Pummia tai siihen verrattavaa epätaidokasta toimintaa yhteensä 9 min. Jäin voittajaan 20 minuuttia, eli ilman pummejakin 11 min hitaampi suoritus. Juostu matka 8,8 km. Päätän raporttini tästä tähän.