keskiviikko 20. tammikuuta 2016

Olen suunnistaja

Se on nyt tieteellisesti todistettu: Olen suunnistaja. Tein Ylen sivulta löytyvän, kovasti radiossa hehkutetun testin. Lopputulos oli, että suunnistus on minulle sopivin laji 83% osuvuudella.

Seuraavaksi sopivimmat liikuntamuodot minulle olisivat maraton 77%,  jooga 75% ja golf 75%.

Vähiten minulle sopivat: paini 45 %, jääkiekko 46 % ja crossfit 48% .

Maraton sopisi ehkä teoriassa jos tiellä juoksu ei olisi niin puuduttavan tylsää. Jooga ei ole edes tullut mieleen ja golf ei sovellu muuten.

Vähiten sopivat lajit ovat aika hyvin kohdallaan. En halua kieriskellä kenenkään nihkeän miehen kanssa matolla samalla kun muut katsovat ympärillä. Jääkiekko ei kiinnosta minkään kokoisissa annoksissa ja crossfitistä en tiedä yhtään mitään.

Yllättävintä omasta mielestäni oli se, että ammunta ei ollut sopivimpien lajien joukossa. Sitä olen joskus harrastanut ja oman tuntumani mukaan se oli minulle varsin sopivaa touhua. Ehkä ammunnan blokkasi pois testin hiki-kysymys johon vastasin haluavani hikoilla.

Viihdettähän tämmöiset testit ovat, sitä ei kai kukaan edes epäillyt, mutta hauskoja sellaisia. Kysymyksistä on helppo päätellä miten ne vaikuttavat lopputulokseen. "Haluatko kimpassa toteuttaa väkivaltaa?" Jos vastaat kyllä, jääkiekko saa pisteen. "Haluatko ratkaista yksinäsi nasevia ongelmia?" Jos vastaat kyllä, suunnistus saa pisteen.

En tiedä onko erästä insinööritestiä enää olemassa. Ehkä jaksanut etsiä netistä. Siinä oli kysymys joka meni suurinpiirtein näin:

Kysymys: Kuinka monta ydinreaktoria Suomessa on?
Vastausvaihtoehdot:
a) 1
b) 2
c) 4

Pisteen sain oikeasta vastauksesta joka oli c) 4. Oikeat vastaukset kerrottiin siis lopuksi.

Seuraava kysymys paljasti testin rakentaneen henkilön nerokkuuden ja sen, että vain insinööri kykeni ymmärtämään mikä oli jippo.

Kysymys: Häiritsikö sinua se, että edelliseen kysymykseen ei ollut tarjolla lainkaan oikeaa vastausvaihtoehtoa?
a) kyllä
b) ei

Tämä päti silloin. Nyt eli tammikuussa 2016 oikea vastaus on c. Olkiluoto 3:sta en ota laskuhin mukaan vielä lainkaan, sillä sitä ei tietääkseni ole vielä edes ladattu polttoaineella saati käynnistetty.




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti